Svar på kommentar

Lisa om Problem - häst som inte vågar hoppa:
antingen så är den skadad elr så vill den inte hoppa och då som sagt får man acceptera det o kke göra något annat för hästen kke inte vill (de glömde du) sen så kke den är envis o den är inte skadad vad gör man då o den fortfarande inte vill hoppa hur många gånger man en börjar på ruta 1 vad gör man då ? ska man ta hjälp ? om de inte går då?den kke inte vill hoppa vanliga hinder då får man ju hoppa skogs hinder men om sen vill tävla VAD GÖR MAN DÅ?



SVAR: ja de med att man kke får göra annt glömde jag, tack för att du påminnde mej;) om den bara är envis så ska man inte ge sej! ha låga hinder (så att den kan gå över) o sen tvinga den för då fjantar den sig bara. Man kan t ex ta en ledare till hjälp, nu låter jag kke grymt töntig men de e bättre de än att hästen vinner hela tiden! Om den inte vill hoppa "vanliga" hinder utan bara skogshinder så kan den ju vara rädd förfärgera när man har målade bommar, men sen kan de vara att den typ bara fjantar sig. Men som sagt gör så att den e tungen, sätt kke infångningsbommar (som är högre än hindret) o så att den kan gå över o GE INTE UPP! vad som än händer! jag kan sitta på hästar ibland o kämpa i 20 min innn dom hoppar! (har seriöst gjort de en gång)

Hoppas du blev nöjd med svaret annars är det bara att säga till;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0