14 augusti

Hej!

Sorry för den låga updateringen idag men har inte haft tid och  har inte haft nåt att blogga om.

Nu har jag en tråkig nyhet jag vet inte om ni bryr er men de gör jag. Om ni inte visste de så har vi kossor. Men  iallafall så har vi väntat på att en kossa skulle få sin kalv och de skulle vara den sista kalven som föddes på våran gård för vi ska såsmåningom skicka alla till slakt (om jag fick bestämma skulle dom inte göra de) och idag så såg vi att hon höll på att föda. Så vi stanade för att titta om allt gick bra men den kom aldrig och då började mamma och pappa att dra ut den men de va två och båda var döda. Jag tycker att de e synd att dom sista kalvarna skulle dö!

Men nog om de. Idag så när vi gick vi hem från kossorna så gick vi förbi en av våra tomma hästhagar så i badkaret (de som vi fyller med vatten till hästarna) så va de en gräsmattehoppa (som min syrra säger till gräshoppor) i badkaret och de vatten där i och jag tog ut den där ifråm och den satt jätte länge i min hand och torkade och sen ville min syrra ha den och då höll hon den tills den hade torkat och hoppade iväg.


Har inga bilder på pappas dator.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0