Dummaste jag någonsin gjort!!!

Hej!

Igår på eftermiddagen och kvällen så mådde jag lite bättre och bestämde att jag skulle vara med på ridlektionen med min syrra. OCH DE VA DE DUMMASTE JAG GJORT I HELA MITT LIV!!! Hela lektionen gick bra fast inte på slutet!
Jag skulle  galoppera lite (vi va på en åker) och då så galopperade jag en bit och vände. Sen skulle jag göra de igen och då höll Lillis på att fjanta sig lite och när jag vände, kan nån gissa vad hon gjorde? Jo hon drog iväg allt vad hon hade (och jag menar verkligen de). Rätt förbi ridläraren, ut från åkern upp för en backe och stannade utanför stallet. Då hoppade jag av och ledde ner henne till åkern igen. Asså jag var så chockad, hon har aldrig gjort så förut. Men jag fortsatte att rida runt ridläraren. Jag travade lite och helt plötsligt drar hon iväg igen (inte lika snabbt) jag lyckas komma ihåg att man ska dra i bara ena tyglen och gör de men då börjar hon fjanta sig och hoppar åt sidan och allt möjligt. Om jag hade varit smart hade jag hoppat av när jag hade chansen (jag va så segtänkt att jag inte hann) så hade inte detta hänt:
Jag tappa ena stigbygeln,  tappade balansen mer än vad jag redan hade gjort, flög av och slog i huvet (ordentligt) i nån järn sak och fick en HÅRD smäll i höften. Efter detta hade hänt fick jag rida i 5-10 minuter till. När jag hade ridit klart så kände jag bara hur jag började må mer och mer illa. Illamåendet gick inte över helt men en stor del
försvann över natten. Så nu är jag hemma idag också. Jag hade också en sträckning i nacken som började bli lite bättre men de fick jag ju glömma också.
Vem visste att min lilla ängel har blivit en galning? Fast de va nog bara för igår.
En anledning varför hon gjorde så var nog för att hon ville till mammas häst som var ute i hagen.
Men en sak är säker de är att jag förlåter min lilla ängel!
Love ya Lillis!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0