Vett och etikett

Hello!
Jag höll på att fixa lite i mitt rum när jag hittade en liten broschyr från min mosters bröllop. Och i den står de lite roliga saker om vett och etikett för bröllop. Så jag tänkte att ni skulle få höra de.
-
Ta inte med en oinbjuden gäst.
-
Stäng av mobilen.
-
Prata inte med mat i munnen.
-
Använd servett. Om din är kladdig, ta grannens.
-
Ät på din tallrik.
-
Bordsdamerna ska återlämnas senast en vecka efter festen är slut.
-
Kvarglömda gäster återfås emot beskrivning.
-
Trivs du inte med bordsplaseringen, flytta på bordet.
-
Rannsaka dig själv - är du bjuden.
-
Blommorna är tänkta som dekoration, vegetarianer hänvisas till gräsmattan.
-
Lägg ifrån dig gaffeln innan du applåderar.
-
Vid sång - håll dig en takt före om du är osäker så slipper du komma sist.
Haha hoppas att ni fick er ett gott skratt för vissa är faktiskt riktigt roliga.
Hade ingen bättre bild. Nån gång kan ni få bildpå liomon som min moster åkte men den är på pappas dator.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0