En man hittades hängd i våran verkstad...

I lördags förmiddag va jag och tog ut en kalv som vi har ståendes i stallet med hästarna. Hon började bråka lite precis utanför hagen så de tog en stund innan jag kom tillbaka men när jag väl kom så mötte jag en man som såg ut som om han kom ut från verkstaden som frågade om de va en hund jag hade gått med och jag svarade bara att de va en kalv o fortsatte gå och började fundera på hur han kunnat se de då de inte tar så lång tid att gå tvärs över stallbacken om han nu gått där så tänkte att han måste ha varit i verkstaden (vi har en väg som går ut typ bakom stallet som leder till en grusväg).

Vill även passa på o säga för er som inte vet så bor jag typ vid en herrgård som är ett behandlingshem för fd missbrukare.

Men i alla fall jag slutade grubbla på de o glömde bort de och gick o mocka efter kalven.

På eftermiddagen gick jag och skulle ta in kalven då de regna och tänkte sätta fast mina nya westerntyglar på mitt sidepull och till de behövde jag ju skruvmejsel. Men när jag tagit in kalven så bestämde jag mig för att inte fixa tyglarna av nån konstig anledning även om jag verkligen ville men jag gick bara förbi och tänkte att jag ville göra de.

En stund efter att jag kommit hem så ska pappa åka o hämta mamma från jobbet och när han satt sig i bilen får han ett samtal från en av vårdarna på herrgårn som säger att en av pasienterna som mår psykiskt väldigt dåligt försvunnit för ett tag sen så pappa sa att han kunde ta ett litet varv innan han åkte o hämta mamma. Sen kommer han till verkstaden o kollar in och tycker de ser ut som om nån står där och han pratade ju fortfarande med vårdarn och säger de till honom och han säger att han ska fråga om han heter ... (va han nu hette) och han ropa o fråga men ser ingen reaktion alls! Så han börjar gå in i verkstaden och ser då att de sitter ett rep runt halsen och att han hänger 5 cm från golvet... Alltså hade han varit och tagit självmord...

Men hade jag nu fixat med tyglarna så hade jag hittat honom hängande när jag skulle gått för att lämna tillbaka skruvmejseln! Och han va den som jag sett på förmiddagen.. Då va han antingen där för att ta livet av sig då o märkt mig o gått eller gått dit för att kolla om de gick att hänga sig där.

Så som ni kanske förstår så har ja inte riktigt haft lust att blogga då jag mått psykiskt lite sådär. Men ska bli bättre nu.


Kommentarer
Postat av: Nina

Usch vilken händelse... Man bara ryser i hela kroppen! :S vad mycket ni får uppleva och vara med... Hoppas allt blir bättre! Kram på er! / Nina

2011-12-09 @ 17:09:35
Postat av: OLIVIA CARLSSON

Vad läskigt. :S

2011-12-09 @ 23:08:07
URL: http://oliviawestern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0