Rymlingar

Hemma idag oxå.. Vid 4 åkte vi till marieberg då wilma o jacob skulle hämtas från tåget 10 i 6 o jag skulle kolla om jag kunde lämna in två av mina sadlar till "till häst" men dom tar inte emot sadlar förens i februari då de inte e så många som köper sadlar runt jul.

Sen va de lite saker ja skulle ha från hööks så vi svängde in där en snabbis o när vi är där inne så ringer veterinärn till pappa o säger att nån granne ringt till henne o sagt att de är två småponnyer ite på vägen (veterinären bor precis här i närheten). Men eftersom att vi inte skulle komma hem förens 20 över 6 så ringde mamma sin kusin som bor på gårn o frågade honom om han kunde få ut o kolla om alla hästarna är i hagen o då visa de sig att de bara va en häst (Steffe) kvar i hagen som sprang runt. Han började ju leta efter dom andra hästarna och hittade Tura o shettisarna uppe vid husen o slängde in shettisarna i en hage uppe vid vårat hus o så försökte han fånga Tura men hon ville inte riktigt bli fångad o sprang runt bland husen men tillslut fick han tag på henne oxå. Men sen va de ju de stora problemet.... Han hittade inte Brunte och Nikko. Men efter ett tag får farmor ett samtal från en granne som bor ca 2-3 km härifrån som sa att de e två hästar som är på vägen utanför deras hus. Min "kusin" va ute o åkte me o hjälpte mammas kusin att få hem Brunte o Nikko. Då va den största paniken borta! Då ville man bara hem o kolla att ingen häst va skadad!

Mitt i allt ihop så  visa sig tåget också vara 30 min försent!

När vi kom hem så bytte mamma o jag jackor o skor o gick ner o flytta Steffe till dom andra hästarna o gav dom hö och kollade så att ingen va skadad.


Innan vi stack till marieberg va jag ute i red med Sofia en snabbis. Sofia är verkligen duktig för att vara 5 år! O Tura va pigg som vanligt;) blir o rida en sväng imorn oxå.


Haha luggen hade delvis hamnat bakom öronen efter alla galopper;)

image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0