lånad license

 

Ridsportförbundets disciplinnämnd har behandlat ett ärende där en ryttare tävlat med en annan ryttares licens.

Vid en lokaltävling i hoppning saknade en ryttare licens och hade heller inte tagit grönt kort. En annan ryttare "lånade" då ut sin licens.

Detta uppmärksammades och överdomaren stängde av ryttaren från berörda klasser och utdelade böter på dubbla licensbeloppet samt gav en skriftlig varning till ryttaren som lånat ut sin licens.

Överdomaren anmälde även till disciplinnämnden som konstaterade att en minderårig ryttare inte kan tilldelas bötesstraff. Nämnden upphävde därmed överdomarens beslut om böter och tilldelade i stället ryttarens målsman samma bötesbelopp att betalas till Ridsportförbundet.

Överdomaren hade även anmält den ryttare som lånade ut sin licens. Eftersom ryttaren är under 18 år ansåg nämnden att den skriftliga varningen var tillräcklig och lämnade anmälan utan åtgärd


Kommentarer
Postat av: Mimmi

sv; Tack! :D

2011-02-01 @ 21:20:02
URL: http://skackarna.blogg.se/
Postat av: Erika

sv:

Okej, jag såg de nu. :)

Ska försöka fixa klart de ikväll.

Men inte säkert jag orkar, har jätte ont i rygg & axlar.



Så vet inte om jag pallar o sitta vid datorn mer.

Men annars fixar jag nog den imorgon förmiddag.



Så lägger jag in den då om du är inne.

Annars är jag hemma framåt 8 tiden imorgon kväll .:) o då kan jag lägga in de.

2011-02-01 @ 21:25:52
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Cicci

Tävling på bloggen! Var gärna med! :)



Kram Cicci

2011-02-01 @ 22:30:14
URL: http://ciixx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0