Svensk seger i världscupen – Angelica Augustsson på Midtown Du Tillard!


Fotograf: Peter Zachrisson

En totalt oförvägen och rasande snabb ritt på det elvaåriga stoet Midtown Du Tillard gav 23-åriga Angelica Augustsson segern i Rolex FEI World Cup Jumping.

Från att komma näst sist i GP Ponnyn, till en världscupsseger – Angelica Augustsson är en ny svensk ryttarstjärna! Under segerintervjun efteråt hade hon svårt att prata på grund av lyckotårarna.

- Jag känner en sådan tacksamhet till alla som har stått bakom mig hela vägen hit – till mina hästar, till deras ägare som låter mig behålla dom, till min tränare, till mina nära och kära – och till den fantastiska publiken!



Kommentarer
Postat av: FRIDA VIKTORSSON - VINN EN RYKTVÄSKA - bloggeventet Eurohorse 2011 goodiebags & hästbloggare

SV: jag vet att vi kommer dra till med något ännu större , förhoppningsvis ;D vi jobbar på det

2011-02-27 @ 19:07:00
URL: http://fridaviktorssons.blogg.se/
Postat av: FRIDA VIKTORSSON - VINN EN RYKTVÄSKA - bloggeventet Eurohorse 2011 goodiebags & hästbloggare

SV; JAAA det måste du :D

2011-02-27 @ 19:17:45
URL: http://fridaviktorssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0