asså...

...helt sjukt! "NHexperten" svarade på lite frågor på sin blogg o jag har inget mer o säga än helt sjukt!

Några av frågorna:


Vad tycker du om sånna som rider? Tävlingsryttare?
Svar: Djurplågare, simple as that. Dom har ett kontrollbehov dom inte vågar ta ut på människor utan måste ha en häst att bestämma över.


Tror du verkligen att det bara finns en rätt väg och att det är NH? 
Så det finns alltså inga andra vägar som är bra heller då eller?
Svar: Kan du inte läsa texten på min header eller?



A.Varför avskyr du martingal?
B. Hjälptyglar är ju faktiskt till för att hjälpa & det är bättre det än att sparka o dra.
C. Hur länge har du haft Della?
E. Berätta mer om din nh-teori.
D.Vad anser du om tävlingsryttare?
Svar: A. För att det är djurplågeri och tvingande för hästen. Och väldigt fult.
B. Jaha okej, intressesmurfarna antecknar men fnissar åt ditt okunnande.
C. I två år.
E. Den är enkel, naturlig och bra för hästen. Jag jobbar med små signaler men ändå använder jag  mig av mycket fysisk beröring som t.ex. tryck och lättande tryck. Då är det minst risk för missförstånd.
D. Läs frågan över, de är idioter.

Hur mycket tid lägger du på din häst?
Hur högt har du tävlat?
Svar: Jag lägger flera timmar om dagen. Fler timmar än tävlingsryttare och så, som har en massa jävla mammor som mockar åt dom.
Det är hemligt.


Vilken är din favoritdressyrryttare och hoppryttare?
Svar: Varför skulle jag ha någon favorit bland djurplågare?


Alltså om din häst sticker, drar du den inte ens i tyglarna då eller?
Svar: Hästar har en flyktinstinkt och det ska man acceptera. Varför ska jag försöka hindra min häst att leva ut sina instinkter?



De va dom värsta jag hitta. Men seriöst! Va äre me NH människor? Länk till hennes blogg HÄR

Kommentarer
Postat av: A M A N D A

sv: jasså :)

shit vilken människa som har skrivit inläggen ovanför....

2011-01-28 @ 22:58:52
URL: http://rilfarna.blogg.se/
Postat av: Elin

Haha seriöst? snacka om att dra alla över en kant och hon svarar ju verkligen trevligt på alla frågor, men hon kanske gör sådär med flit för att locka läsare men ändå lite hyvs kan hon väl iaf ha! ;)

2011-01-29 @ 08:15:13
URL: http://elin.pamlin.se
Postat av: Amanda V

Gjorde en kommentar på hennes blogg tyckte att den blev bra ^^ hoppas hon fattar ;)

2011-01-29 @ 13:19:09
Postat av: alma

gjorde också en komentar på hennes blogg, hon måste ju va helt sjuk ..........

2011-01-29 @ 14:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0