Dag 01

Min favorithäst



 
Min favorithäst är självklart T.H.'s Lilla Ya (Lillis)

Ett underbart vbl sto som jag köpte 31 maj 09 född 04

e: Jolly Rocket
u: Here We Go

Lillis historia

När jag köpte henne va hon sjukt mager o hade inga muskler. Hon har haft ett svårt liv även om hon inte är så gammal. Hon har flyttat runt ganska mycket men nu bor hon här o förhoppningsvis gör don de resten av livet.
Jag har kontakt med personen som red in henne o om man jämför med hur hon va när hon hade Lillis o hur hon är (o endel grejer kan an säga hur hon har varit för endel har ändrats sen hon kom hit) så är de nästan som två olika hästar.
Här behandlas hon som en prinsessa! Lillis kommer alltid i första hand! Jag vet att alla säger att skolan kommer i första hand men jag har så svårt för att sätta nåt före Lillis.

Lillis utbildning o träning

Lillis va inte speciellt utbildad när hon kom hit. Hon verkade inte veta varken bu eller bä.

Hon va livrädd för hinder o vågade inte hoppa mer än ibland, hon kunde inget innom dressyren, hon kunde inte ens galoppskänkeln! Kort sagt hon kunde inte mycke alls! Men idag så är hon otroligt duktig på att hoppa (har dock inte hoppat högre än 70 cm me henne), hon kan ett o annat innom dressyren o så håller hon på att utbildas i westernridning.

 

Ja de va lite om min favorithäst;)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jätte söt vbl häst. Äger själv en, kolla in och kolla vetja :D

2011-01-17 @ 21:48:22
URL: http://sandriey.blogg.se/
Postat av: oliviawestern.blogg.se

SVAR: Okej, tack ;) bor du på egen gård?

2011-01-18 @ 17:46:53
URL: http://oliviawestern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0