eftermiddan

Jaha vid 3 idag gick jag o mamma ner till stallet. Vi började med att lastträna Lillis. Vi hade betty me för att visa henne att en annan häst oxå gick in o hon va otroligt duktig! de va tredje gången jag tränade henne o jag fick henne att ställa in båda framhovarna "i" transporten, asså från rampen o in.
Efter de så skulle mamma bara gå en liten runda me betty o då tömmkörde jag  jag Lillis för första gången:) Hon va jätte duktig! men med tanke på att hon blev jätte pigg så skulle jag nog va lite rädd att koppla en rockard eller sulky efter henne hon har ju trots allt gått på trav. Men jag ska ta o börja tömmköra lite nu. Dels för att de är bra för hästen o dels för att jag behöver motion!

Sen red jag med mamma. Vi red på bana. Jag tränade på tempoväxlingar, lydnad o galoppskänkeln.
Lillis har varit så duktig idag:)


Länk till min frågestund HÄR! Glöm inte att om ni ställer en fråga så har 2-4 st chans att få en länkning;)

Kommentarer
Postat av: Felicia & ridtravaren Stardom

Vad kul! =) Tycker det ger mer i ridningen om man har ett bra band med hästen =) Vi är på god väg, bara att träna ;P

2011-01-30 @ 20:24:39
URL: http://lifeofstardom.blogg.se/
Postat av: Jessica josefsson

sv; okeej (:

2011-01-30 @ 20:25:32
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
Postat av: Linnea

Vad kul med tömmkörning :d jag ska nog köra min ponny med fast han r lite rädd för remmar :s måste nog träna bort det först!

2011-01-30 @ 20:32:19
URL: http://ponnydagbok.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0