Om Lillis "problem"

Jag ska börja med o säga förlåt men jag har haft mycke och inte riktigt orkat blogga.

Men iallafall så tänkte jag berätta vad jag vet om Lillis "fel" hittills. Hade en veterinär (som även har specialutbildat sig på tänder) här i måndags som kollade på Lillis tänder och de hon hittade va en vargtand och att tänderna va slipade efter bettet. Hon sa att vi inte behövde göra nåt åt vargtanden men hon droga Lillis och raspade dom slitna tänderna. Men de hon sa att de små fel som hon hade på tänderna inte borde orsaka så stora reaktioner som Lillis har så hon trodde inte att de va de utan att de är nåt annat. Men hon skulle komma tillbaka om ett tag o kolla på de och så får vi se om vi måste ta de vidare på nå större utredningar.
Men Lillis skulle få smärtstillande i 8 dagar nu (från och med i måndags så till på tisdag) och jag skulle rida henne bettlöst och så skulle vi kolla om de va nån skillnad, men jag va tvingen att sätta igång henne direkt nu för att hon ska kunna se om de är så att hon haar ont eller om de är nåt annant.

Lillis går ju att rida med repgrimma men av säkerhetsskäl så tyckte hon att jag skulle köpa ett sidepull och rida med. Så i måndags när vi va och hämta ut smärtstillande på apoteket så åkte vi till hööks och köpte ett sidepull.
Än så länge har jag ridit 3 gånger med de och de funkar jättebra! Va ute en sväng imorse inna Lotta kom (hon kom 09.30 imorse) för hon laserbehandlade Lillis (vilket hon alltid gör) och när hon har gjort de så ska hon stå resten av den dagen och eftersom att vi åker till Finland imorn (åker hemmifrån på morgonen/förmiddan) och kommer hem på måndag så skulle hon få stå så länge och de vill jag inte nu när hon ska skrittas igång. Men på söndag skulle min moster komma hit och rida men ändå.


Sidepullet jag köpte, sitter vid mammas dator nu och har inga bilder på när Lillis har de på sig.

Kommentarer
Postat av: OLIVIA CARLSSON-UNGHÄSTAR & WESTERNRIDNING

Det där sidepullet har jag! Skitbra!

Väldigt bra kvalité för att vara köpt på Hööks... ;D

2011-07-07 @ 12:30:39
URL: http://oliviawestern.blogg.se/
Postat av: Julia

Våran veterinär här uppe rekommenderar att man tar bort vargtänderna. Mycket pga att har dom inte problem m dom nu så får dom oftast de sen. Så jag tycker att du ska prata m en annan veterinär o få dom borttagen. För hästens skull. :)Mvh Julia

2011-07-09 @ 21:10:39
URL: http://www.acglowingstar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0