Svar på kommentar om Tora

Åsa om Morgondagens planer:
Hej ! Brukar läsa din blogg :) Vad hände med Tora ?
Mvh Åsa



SV;  Vet inte om du missade de men vi vart tvunga att göra oss av med henne... Kom nu på att jag aldrig berättade varför....
En kväll när jag o mamma skulle ta in hästarna så märkte vi att hon inte ville stödja sej alls på ena bakbenet men vi ställde in henne för klockan var så mycke så vi tänkte att vi inte ville ringa veterinären (för hon har småbarn) men innan vi skulle gå va vi o kollade till henne o då låg hon i boxen o bara stöna för att de gjorde så ont! Så vi tog o ringde veterinären o hon hade inte tid o komma då men hon sa att hon skulle komma nästa morgon. Mamma va och kollade till henne 1 eller 2 gånger den natten. Sen nästa dag va inte jag med nåt för jag hade skola men kan berätta de jag har fått höra... Veterinären kom på morgonen/förmiddagen och kollade till henne (vet inte om hon gjorde nåt mer då) men hon kom några timmar senare sen o kollade hur de va och ringde o pratade med en veterinär på strömsholm. Hon hade fått en beckenfraktur.... De va så illa att de inte ens hade gått o rönka henne... Dom fick ta och avliva henne här på gården... Jag fick reda på vad som hade hänt när jag kom hem. Hon togs bort ungefär 2 veckor efter Timo.
Tora fick somna in den 8/4-11


Våran lilla turbo Tora:'( R.I.P<3



UPPDATE!!: glömde skriva orsaken till frakturen... Hon hade förmodligen sprungit omkull i hagen, min moster hade sett hästarna springa runt i hagen tidigare den dagen så förmodligen är de de som orsakade denna tragiska händelse...

Kommentarer
Postat av: jessica

sv; jaaa :)

2011-06-14 @ 19:20:25
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
Postat av: Åsa

Stackars lilla häst ! Beklagar verkligen !

2011-06-26 @ 06:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0