ridtur o matte

Nu är jag ikapp i matten:) Funderar på att vara duktig o göra så att jag ligger lite före;)

Red även ut idag. Mamma gick först med Trissan o Betty före o sen jag på Lillis o så gick min moster med Tora. Dom va så snälla o Tora är verkligen lugn o snäll! Men efter en bit så bytte mamma o min moster Pauliina så att Pauliina red på Trissan (asså med grimma o grimskaft) men när dom bytte så blev Lillis helt knäpp! Hon bara hoppa o studsa o fjanta sig. O jag va ganska ledsen o mådde ganska dåligt så jag klarade inte av de för mitt humör va inte de bästa för en studsande häst så min moster tog min hjälm o satte sig på Lillis o jag tog o Hoppade upp på Trissan. Efter nån minut lugnade jag som tur ner mig.
Men när vi nästan va hemma så gick vi längst bilvägen o hade precis gått över en bro som hästarna tycker är lite obehaglig så kommer en bil o kör förbi o saktar inte ner o kör i en stor vattenpöl som är precis bakom hästarna så Lillis o Trissan höll på att dra iväg för dom blev så rädda! Jag hade inte ens hjälm på mig! o inget träns heller o min moster hade inte ridit Lillis på evigheter! Asså man tycker att folk borde tänka efter o sakta ner när dom kör förbi hästar! Vem vet en vaker dag kke man ramlar av o ligger framför en bil! Aja finns inget jag kan göra åt de:/

Timo har jätte ont i ryggen just nu:'( fan va jag tycker synd om honom! Idag när mamma o Pauliina tog in honom för att känna på hans rygg o han spände magen as mkt:'( Jag tycker så himla synd om honom! Min "lilla" bäbis!:'(


Lilla bubben har ont i ryggen:'(


Kommentarer
Postat av: http://hastryttaren.blogg.se

Va med i min blogg tävling!!!

http://hastryttaren.blogg.se/2011/march/bloggtavling-vinn-ett-par-roeck-grip-sommar-f.html#comment

2011-03-12 @ 19:56:28
URL: http://hastryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0