Sjuka männsikor!

Såg ett inlägg på denna tjejs blogg som jag reagerade stark på. Såg denna bilden hon lagt upp från aftonbladets sida och klickade mig sen in på artikeln (tryck här för att komma till den) och läste vad som stod där, alltså det är helt sjukt att folk låter sånt här hända, helt jävla galet. Djurplågeri så det skriker om det, om det nu är hästar som dör på varenda tävling då måste väl folk inse att någonting är fel? Att inte folk reagear och att dom i huvudtaget vill hålla på med denna sport och vill riskera sina hästar i det? De människorna som ställer upp lär ju inte bry sig ett dugg om hästarna, nä fy... Inget djur förtjänar sånt här, dö på människorna som utsätter sina hästar för sånt här.

Och sen dessutom att BBC bara puttade undan hästarna som dog och la en pressening (?) över dom? Va fan är det för stil? Nä, ni får ursäkta språket, men sånt här för mig så himla förbannad... Stackarns hästar..

Håller ni med mig? Vad tycker ni om det här, är sånt här okej?
Ska det vara vanligt på en tävling att hästarna bryter ryggar och nackar hit och dit utan att folk i huvudtaget lyfter på ögonbrynen?



  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0