Dagen

Va hemma idag oxå, dels för att jag e ganska så förkyld o sen så för att vila ut då jag sovit dåligt i flera veckor så de har verkligen knäckt mig! Runt ett tiden så stack jag ut o red en kort sväng på Tura för jag va tvungen o rida henne då hon stått sen i söndags! Sen så har jag lovat Joanna att rida dressyr på Steffe och han har inte gått på några dagar o mamma frågade om jag inte orkade rida honom idag så jag red lite dressyr på honom.

Jag red honom på en åker vid vägen o när jag ridit ett tag så åker de förbi en traktor med massa plastade ensilagebalar o så fladrade de lite plast o då vart Steffe rädd o börja skutta lite. Sen efter ett tag så trava jag lite då jag hitta en liten torr plätt då de va ganska blött o så märkte jag inte att de vart skit lerigt förens Steffes framben försvann! Hela framdelen typ störta mot backen o så försökte han bara typ slänga sig upp o bara halka hela tiden men tillslut så tog han sig upp. Men de va lite äcklig känsla.

Imorn blire att rida ut en sväng o sen så kommer Jonas hit o sover här o på eftermiddan kommer Angelika o Tim hit o äter o så kommer ju min moster hit o rider o så ska hon hjälpa till med maten o va här oså:-)


Kommentarer
Postat av: Elin stjernstedt

Fin blogg du har!:)

2011-12-11 @ 15:36:29
URL: http://northernshowhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0