Hästarna

Eftersom att jag fått endel nya läsare tänkte jag skriva lite om hästarna vi har på gården.

image description
Först har vi min häst Tura (Klövernatura). Hon är ett nordsvenskssto (travmodellen) på 9år. Jag köpte henne för ca 1,5 månad sen. När jag köpte henne gick hon som turridningshäst men jag ska ha henne inom western o ska börja utbilda henne. Ska främst ha henne till reining o trail.


Sen har vi min mammas häst. Brunte (Vispers Brunte) är en quarter/varmblodskorsning på 3 år. Han kom hit i april och då hade hans inridning precis påbörjats. Även honom kommer vi ha till western.


Det här är min mosters häst Nikko (Nikolaj av Basta). Han är en Basjkir på 4 år. När vi hämtade hit honom i slutet på mars så va han inte långt ifrån döden! Han va bokstavligt talat bara skin o ben! Nu är han mycket finare men har fortfarande en hel del kvar! Han ska oxå användas inom western som dom andra hästarna.


Trissan är en shetlandsponny på 6 år. Hon rids också i western.


Sen har vi ju lilla Betty (Betty Boop). Hon är 3,5 år. Hon rids inte så mycket med tanke på hennes ålder och hon rids mäst i skogen men ibland på bana för tränare.


Sist men inte minst har vi Steffe (Steffe Bolan). Han ägs inte av oss utan de är en som har honom på foder o har honom ståendes här. Vi lånar honom dock 1-2 gånger i veckan. Han är en varmblodsvalack på 15 år. Han är riden i dressyr sen han va 5 men har även hoppat lite. Han är även otroligt musklad för att va ett varmblod och ser faktiskt ganska mycket ut som ett halvblod.

Kommentarer
Postat av: nelly

gud vad söta hästar! är alla dina? :D

2011-11-07 @ 20:50:55
URL: http://nellylindstrom.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Officiell bloggare under Stockholm International Horse Show 2011

Kul att ni också har travare :)

2011-11-07 @ 23:12:47
URL: http://stockholmsjenna.se
Postat av: nelly

jaha, jag kollade bara snabbt på vad dom hette, grymt söt iaf, tävlar du den? :D

2011-11-08 @ 07:15:41
URL: http://nellylindstrom.blogg.se/
Postat av: SOFIA

Tack så mycket snälla du. Ha en fin eftermiddag! KRAM

2011-11-08 @ 16:21:52
URL: http://bysofia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0