Trötta Tura

DAgens ridpass vart ganska hårt för TUra. Vi red på en åker, till en början red vi tillsammans men sen lite på skilda håll på åkern. I början vart Tura väldigt pigg o lite stressad i början när vi trava för att de blåste. Så jag körde lite små intrervaller. Hon fick trava nån meter o skritta några meter osv. Hon ville bara dra iväg men jag visade henne att de e jag som bestämmer och sen kunde jag gallopera med långa tyglar utan probelm! Jag rider ju med hyfsat långa tyglar hela tiden men aja. Jag fortsatte ju att rida lite intervaller sen och min lilla Tura va helt genomsvettig! Vi skritta av en bra stund efter de och när vi kom in i stallet så slängde jag på henne ett flecetäcke och så hann hon torka innan vi släppte ut dom så då tog jag av henne de.

Vi släppte ut alla hästar tillsammans för första gången, hittills har ju Tura bara gått med Trissan och Brunte. De va inge större bråk, Nikko o Tura sparka lite mot varann en gång o sen va de bra!

Föresten så red jag med barbackagjord idag och kommer få göra de i några veckor. Jag har ju ingen sadel som passar Tura och jag har/ska beställa en sadel av min granne som är återförsäljare för bomlösa sadlar. De är inte som många bomlösa sadlar som ligger på ryggraden utan ser ut som en vanlig sadel och trycker inte på ryggraden. Jag ska ha en i westernmodell då jag ska utbilda Tura i western.
Men innan  den sadeln kommer får jag rida med barbackagjord och de kommer ju ta några veckor innan sadeln kommer.


Tura vart väldigt svettig!





Hon vart så svettig att de gick igenom schabraket som jag hade.

Kommentarer
Postat av: Lisa - dressyrfocus.blogg.se

Gud så härlig kuse!

2011-10-08 @ 16:05:03
URL: http://dressyrfocus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0