Klövernatura

Tänkte ta o skriva lite om min lilla Tura.

Hon är en kallblodig travare på 9 år.
Hon är ca 150 i mkh. Dom som vi köper henne av har haft henne som turridningshäst men hon verkade lite trött på turridningslivet. Hon är en riktig sagohäst! Bilderna är inte rättvisa hon är mycke finare i verkligheten! Hon är en otroligt snäll, nyfiken och social häst! Hon är ganska pigg men lyssnar otoligt bra!
Hon är född på en klöveräng ute i naturen o har därifrån fått namnet Klövernatura.

En liten rolig sak sen oxå, när jag köpte Lillis så va de ju nån som stog som ägare på henen (inte hon som vi köpte henne av) och vi höll ju på i två år o försökte hitta nåra uppgifter om henne så att man kanske skulle kunan få ägarbytesblanketten påskriven. Men iallafall så skulle jag in och kolla vem som stog som ägare på Tura och då frågade jag ju mamma vad hon hette. När mamma sa va hon hette så tog jag förgivet att hon blandade ihop namnen för hon sa samma namn som hon som stog som ägare på Lillis. Så jag kollade ju på papprena o så visade de sig att hon hette samma sak så mamma ringde och frågade om vem de va som står som ägare på Tura (för de va inte hon mrn hon skulle fixa underskriften) och så frågade mamma om hon nån gång haft en häst som hette T.H.'s Lilla Ya och de visade sig att hon haft Lillis när hon va ca 3-4 år! Haha snacka om att världen är liten!

image description
Om nån har nån fråga om henne så äre bara o fråga på!:)

Kommentarer
Postat av: Ellen S

väldigt fin häst det där :) och din header är jättefin, kul att jag har samma träns till en av hästarna som jag rider xD

2011-09-30 @ 08:17:24
URL: http://lnsjogren.blogg.se/
Postat av: OLIVIA CARLSSON- WESTERNHÄSTAR

Ska du utbilda henne i western?

2011-09-30 @ 19:32:15
URL: http://oliviawestern.blogg.se/
Postat av: jessica

va ska du göra med henne? alltså inriktning typ? :)

2011-09-30 @ 21:45:52
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0