LÄSVÄRT!

Varför kan vi inte bara ha kul?

Jag tillsammans med flera tusen andra tjejer och killar bloggar för att vi tycker det är kul. Vi tycker att det är kul att visa bilder på våra hästar och vi tycker det är kul att skriva och vi tycker att det är kul när andra läser och kommenterar.
Vi bloggar inte för att framhäva att vi är bäst på ditt och datt eller för att vi bara ska få bra respons hela tiden.

När folk ägnar sin tid att endast skriva elaka kommentarer till folk hela tiden så folk slutar blogga p.g.a detta är tragiskt. Någon kan tycka att det är jättekul att blogga och på grund av en kommentar som är otroligt elak så lägger man av. Jag kan förstå personen i fråga för jag själv har varit där också innan jag tog mig igenom det och fick bättre självförtroende och massa mer. De vill kanske egentligen blogga men vågar inte för att de inte vill utsättas för samma saker igen.

Jag önskar att folk bara kunde ha en trevlig stund på andras bloggar. Läsa andra bloggar för att de är roliga, intressanta, inspirerande eller av andra positiva faktorer. Vad trevligt alla skulle kunna ha det då. Om vi kunde peppa och heja på varandra i stället för att missunna andra framgångar och trycka ner varandra. Jag skulle aldrig kunna göra något sådant i alla fall.

Men dessa elaka kommentarer som vi kallar det kommer aldrig att utrotas, det finns folk som älskar att vara elaka och bidra till att folk mår dåligt eller får sämre självförtroende.
Jag tror inte heller att det alltid handlar om avundsjuka, men det finns fall när det gör det också. Kan vi inte bara avundsjuka på ett bra sätt?
Jag kan vara avundsjuk på min kompis för att hon har köpt/fått en asfin häst som har gått 130 men för det är jag ju inte elak och missunnar henne saker utan självklart vill jag att det ska gå bra ändå. Folk borde använda både hjärnan och hjärtat innan ni kommenterar ibland, för det sårar.

Skrivet av: http://johannagrant.se/


Kommentarer
Postat av: JOZ

kika gärna in på min blogg och kommentera om du gillar den (:

2011-09-04 @ 14:15:35
URL: http://bedeliciious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0