Pigg och ofokuserad häst

Red ju Tura idag och skulle ju rida på bana men de regnade som bara den så alla åkrar och hagar va ju jätte hala så de gick inte så jag tänkte att jag kan rida till grusgropen och rida där istället.
Men de gick inte som jag tänkt mig. Tura va väldigt pigg då hon inte gått sen i måndags och då longera jag henne bara en stund och sen har hon ju inte blivit riden ensam på ett bra tag så hon var inte så fokuserad. Men jag red en stund i grusgropen och kände lite på henne och red i lite 8:or för att känna efter hur mycket hon lyssnade på sätet och så och hon lyssnar riktigt bra bara de att hon inte va så fokuserad som sagt. Så efter en liten stund när jag fått känna på henne lite så tog jag en liten sväng i skogen bara. Även där va hon lite för pigg och ofokuserad men fokusen va lite bättre.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0