Lekt ridlärare

Ursäkta för dålig uppdatering. I måndags när jag kom hem så var det så varmt att jag väntade några timmar med att rida. Jag och mamma red på en åker med hästarna. Först red vi Nikko och Sheeba, då var även Wilma med på Trissan. Jag red lite dressyr och intervaller blandat på Sheeba och det gick riktigt bra! Sen red jag och mamma Tura o Brunte. Det gick dock mindre bra.. Hon var koncentrerad på annat, var tvugen att ha korta tyglar om ja trava eller galoppera för att annars fick jag inte henne o lyssna. Det ända som gick bra var att styra i skritt, hon lyssnade riktigt bra, så vi körde lite serpentiner oså. Sen innan jag skulle skritta av så tog vi några varv i galopp så att hon skulle få springa av sig lite!

 

Idag så stack jag och mamma ut i skogen på Tura och Brunte. Tura var... PIGG! Men det gick bra! Efter att vi ridit så hade jag en liten westernlektion för Wilma på Trissan. Trissan var lite bråkig i början men sen gick det bra! Vi tränade även lite på ett showmanship at halter och western horsemanship mönster på E nivå. Trissan klarade de bra förutom att hon måste träna på att göra bakdelsvändning ett helt varv. När jag hade lektion för Trissan o Wilma så hade mamma lektion med Betty för Sofia och Felicia.

 

Bilder på Wilma o Trissan:


Kommentarer
Postat av: Natha

Va gärna med och tävla om en valfri grimma från hööks, max pris 100kr ^^

http://nathaliekvall.blogg.se/2012/august/tavling.html#comment

2012-08-01 @ 19:02:16
URL: http://nathaliekvall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0