Tiden går fort!

Tycker denna sommar har flugit förbi! Och på tisdag börjar jag 9an! Sista året på denna skola! Och imorn börjar Sofia skolan! Känns som att de var igår hon var 4! Tiden går så fort! Nu är de min söta lilla syster som börjar skolan! Dock måste jag klaga lite! Politikerna har bestämt att alla barn som har länsbuss som åker förbi ska åka länsbuss! Så Sofia på 6 år måste åka länsbuss och gå över vägen själv vid skolan och allt! Helt sjukt! Mamma o pappa har försökt att få taxi till henne o 2 av våra grannar har ringt o försökt göra ALLT för att få taxi istället men dom vägrar! Men så mamma o pappa ska hjälpa henne på bussen dom mornar jag inte är hemma o när jag är hemma så hjälper jag henne på bussen då vi kommer åka samma buss bara de att jag kliver av senare så jag kommer inte kunna hjälpa henne att gå över vägen! Men det är politikernas logik! Att 6 åringar ska klara av att åka länsbuss helt själva och för de första nå och trycka på knappen o se vart dom ska av och sen kunna gå och trycka o vänta på att de blir grönt och gå över vägen och samtidigt hålla koll på vilka de är som är sånna idioter som inte stannar! Men jo de låter skit bra! Längtar verkligen tills jag skaffar barn o dom måste åka skolbuss.. Måste säga att logiken den är slående! Hade ingen annan bild på Sofia så får bli denna! Wilma och Sofia (hon den lilla^^)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0