Vill ha tillbaka den känslan...

Nu när jag skulle behöva känna att de går bra i ridningen oså känns de som att Tura går som sämst! Just nu orkar jag inte med att de går dåligt! Jag vill bara känna den där känslan när man ridit ett ridpass och bara går med ett stort leende på läpparna för att de gått så bra! Just nu känner jag mig ofta besviken med ridpasset för att hon känns så ofocuserad, jag blir hela tiden lika besviken. Så har nu nästan tappat ridlusten, dock vet jag att om jag inte rider så kommer de bara fortsätta att kännas såhär! Måste ta mig upp på hästryggen och kämpa! Annars kommer vi aldrig nånstans! Måste bara försöka hitta lite motivation, men just nu känns de nästan omöjligt..  Imorn när jag kommer hem så ska vi träna i ca 10 min på trail at hand mönstret och sen rida ut, kanske klättra? Det spelar ingen roll nu om jag är så besviken att jag gråter efter varje ridpass jag SKA rida och vi SKA komma tillbaka till den där känslan när man tror man ska spricka av glädje!

Kommentarer
Postat av: Louise R

En av dom enda motivationerna man egentligen behöver är att veta vad sitt mål är och hur underbar känslan kommer vara när man väl är framme.
Har varit i samma situation så vet vad du menar, min häst var totalt omöjlig att kunna rida så var oftast besviken men sen när de började förbättras så såg jag dom små förändringarna som gjorde mig så otroligt glad och då fick jag alltid mer energi till att fortsätta, kommer ihåg första ridturen som han verkligen skötte sig och arbetade ordentligt, vart så otroligt glad att jag började gråta :) allt arbete lönar sig om man har vilja och energin till att fortsätta! Så hoppas att du kommer få känna samma glädje som jag när du också lyckas!

2012-08-11 @ 16:04:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0