Hopp, Drömmar och Mål

Jag har just suttit och funderat lite. Jag hade en massa KRAV på mig själv inom ridningen inför 2012. Jag sa att detta ska jag klara när året är slut annars är jag totalt värdelös! Jag kan säga att många av dessa krav är inte uppnådda, men jag ser mig inte som värdelös. Jag vet mina anledningar till varför, jag har te.x. haft perioder när jag inte haft något motivation, jag hade en period på 3 månader som jag inte fick rida, ja denna lista kan jag göra lång! Jag hade ett helt annat tanke sätt då, varför satte jag krav? Jag vet ju att vad som helst kan hända som gör att jag inte kan göra det jag vill! 
Inför 2013 kommer jag inte sätta några krav, jag kommer ha mål, inga stora grejer, jag kommer sätta små mål jag vill nå och se till att fixa de och sen sätta ett litet mål till. Som detta som exempel, Tura behöver verkligen träna på fram- och bakdelsvändningar, jag kommer ha som ett mål att vi ska fixa det! Jag tror på mig själv och jag tror på min häst! Jag vet att hon kommer klara det! Detta år ska jag inte bli frustrerad om de inte går och sen bara ge upp. Nu ska jag ta det steg för steg. Jag ska sätta upp en planering och följa den, jag ska ta det lugnt och ta det i ett lugnt tempo. Jag vet att om jag ger Tura tid så kommer hon bli en fantastisk häst! Detta sto kommer gå långt! Hon har mycket vilja och med bara den viljan kommer vi långt! 
 
Jag har även en massa drömmar inom hästar och hästvärlden, jag tänker inte berätta något, men jag kommer aldrig sluta drömma och en vacker dag lovar jag er att minst en av dessa drömmar kommer bli uppfylld! Jag är här, jag kommer börja helt själv på ruta ett! Men jag har en vilja som kommer ta mig långt! Jag kommer klara det!
 
Min första lektion för Angelika. Vi har kommit långt och längre ska vi!<3
 
 

Kommentarer
Postat av: Agnes

U GO GIRL.
Vet hur det känns, när ingenting funkar. Jag tappar tålamodet så lätt, och är det tillräckligt illa bölar jag för att jag är så arg eller besviken (på mig själv) ibland. Var dock längesen nu, men det händer väl än.. Jag har dock börjat tänka på ett annat sätt, kan ju vara det :)

2012-12-18 @ 22:55:15
URL: http://agnushia.blogg.se
Postat av: Madeleine - I always do it my way!♥

Sv; Haha, jag använder Windows Live Movie Maker! :)

2012-12-19 @ 07:59:46
URL: http://madelajnee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0