Nu får det vara nog!

Ingen i hästvärlden kan ju ha missat att en massa hästar blir knivskurna runt om i Sverige! Ingen kan ju ha missat alla varningar. Vem som hästägare är inte livrädd att det ska hända ens lilla ängel? Många har turen och blir inte utsatta för detta. Men Det finns otroligt många som får sina hästar skadade av helt sjuka människor! Jag som är ganska aktiv i att läsa vad som skrivs och sägs i hästvärlden på många olika ställen har "träffat" på många som fått sina hästar knivskurna eller skada på något annat sätt, och vissa som till och med förlorat sina hästar på det viset! 
 
Jag tycker det är helt sjukt! Hur kan man leva med sig själv efter att ha gjort något sådant! Och ännu värre roas av det! Det är så otroligt sjukt! Jag blir ledsen och förbannad när jag hör och ser sånt här! Och jag hatar att jag känner mig så hjälplös och inte kan göra något i denna situation!
 
Men jag ber er alla att försöka hjälpa till! Vet ni något, eller ser eller hör något som kan vara misstänksamt så snälla gå till polisen med de! 
 

Vi kan ta detta fall som ett exempel:
 
Det ni ser på bilden är frätskador. Denna bild togs igår på deeesteeny på dayviews.com häst. Igår när hon tog av sin häst täcket upptäckte hon detta som finns i princip över hela kroppen på hästen! Det är alltså någon som varit i hagen och hällt frätande medel över hennes häst! Och för nästan exakt ett år sen så vart samma häst knivskuren! Hon har råkat ut för att någon skadat hennes häst allvarligt 2 gånger!
 
 
Jag tycker otroligt synd om henne och hennes häst! Jag blir helt gråtfärdig när jag ser sånthär! Ingen häst ska behöva genomlida något sådant! 
Jag lovar att skulle någon göra något mot min häst skulle jag inte sova förens jag fått tag på den personen! 
SÅ jag ber er alla en gång till. Vet ni eller misstänker något, tveka inte gå till polisen! 
 
Och ni får jätte gärna sprida detta vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0