Ridning

Igår red jag Tura på bana. Jag var glad efteråt kan jag säga! Hon är som sagt väldigt pigg men hon lyssar nästan bättre nu än i vanliga fall! 
Jag började med att flytta lite på hennes bakdel från backen då hon fattar mycket bättre sen när jag gör de på ryggen. Sen hoppade jag upp och började skritta fram och flytta lite på hennes bakdel. Sen började jag trava lite, först försökte jag bara ta det lugnt i traven men sen körde jag lite tempoväxlingar, alltså lät jag henne trava sakta ett par steg sen öka några steg osv. Det gick jätte bra! Hon lyssnar så otroligt bra nu för tiden! Sen avbröt jag emmelanåt och flyttade på hennes bak. Efteråt var jag otroligt nöjd och Tura var trött! 
 
Idag kunde jag inte rida Tura då Mia skulle komma och rida henne senare på dagen men jag red Nikko idag. Lovisa och Felicia kom och skulle rida på Sheeba och Trissan så jag och Wilma red med dom. Idag skulle dom träna på att rida barbacka. Vi började på bana för att dom skulle lära sig tekniken och sen stack vi ut i skogen. Jösses vad den hästen har styrka! Han är otroligt stark! Men det är tur att han är så snäll som han är! Idag var han.. pigg.. Haha. Han tyckte det var jätte kul att komma ut och springa av sig lite. Nån gång måste jag sticka ut på honom själv så att jag kan jobba lite mer med honom! Kunde ju inte göra så mcket då jag var tvungen att anpassa mig till dom andra som red barbacka.
När vi ridit klart hoppade jag av och la upp ena stigbygeln och började med den andra och då såg jag hur han sänkte huvet och böjde på frambenen, Jag som direkt förstog vad som hände flyttade snabbt på mig och fick upp honom innan han hann lägga sig på sadeln. Han har inte kolik så det är inte därför, men han var svettig så kan ha varit det. 
 
Nikko i sin nya lädergrimma som Pauliina fick av mig i julklapp!
 
 
Nu sitter jag hos Jonas med Jonas och Tintin. Ska vara här till den 4de men tror jag åker hem en sväng på söndag för att hälsa på mitt vackra sto och för att träffa alla nyårsgäster som jag kommer missa annars!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej, vad fin blogg! :) Vart har du gjort designen? Kram

2012-12-28 @ 14:47:32
URL: http://homs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0