Svettig häst

Red Tura på bana igår. Hon var pigg! Och aningen tjafsig! Så då körde vi järnet kan jag ju säga, dels för att hon skulle bli av med all energi och för att hon skulle lyssna när jag bad henne om nånting. Hon slog på stort och studsade till och med till en gång! Men om man ska sammanfatta vad vi gjorde så kan man väll säga att vi tränade kondition, intervaller och lite att flytta på rumpan osv på slutet. Är ändå nöjd med passet då hon ändå lyssnade på mig även om hon hade lite egna förslag då o då.
Efteråt var jag verkligen tvungen att sätta på henne ett täcke o med tanke på hur hennes hals såg ut så nåt med hals och de ända vi hade med helhals var ett blått vinter/övergångstäcke. Så hon fick ha på sig de ett tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0