Insläpp

Jag, Wilma och Jonathan kom nyss hem från att ha tagit in hästarna.

När vi tog in dom så tänkte vi att de har varit så lerigt i hagen att vi kratsar hovarna på dom innan vi släpper in dom så vi ställde alla i gången utom Steffe som aldrig leds in utan han går själv så han gick ju rakt in i boxen som vanligt så när vi kratsat allas hovar så släppte vi in dom i boxarna oså tog jag ut Steffe i gången o skulle kratsa hans hovar.
När jag kommer till hans vänstra bakben så ser jag nåt rött på hans strumpa men såg först inget sår så börja undra om de va nåt annat men sen såg jag såret lite högre upp på benet.

Så jag tog och tvätta såret med ljummet vatten och en svamp o smörjde sen på lite jodopax gél.
Jag har även utsläpp imorn så får fixa såret på morgonen oxå.
Stackars lilla Steffe.

Bild tagen innan jag tvättat såret.
Såret är både större o värre än va de är på bilden.


Kommentarer
Postat av: Elin- Northern Showhorses

Uscha :( Hoppas det läker ihop bra :)

2012-03-04 @ 13:37:08
URL: http://northernshowhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0