Ridtur med älsklingen

Kom precis till vedevåg.
Vi gick i stort sätt raka vägen från stallet till bilen!
Men i alla fall. Idag red jag på Tura och Jonas på Steffe. De började riktigt mysigt då de va varmt och bara allmänt mysigt men när vi hade ca 1 km kvar hem så börjar det regna och de regnar bara mer och mer! Och som om det inte var nog så började vi trava vid vägkanten (vi red en liten bit på bilvägen) och hinner trava typ 2 meter och ingen av hästarna hörde att det kom en bil men Jonas hörde men han hann inte säga till att den kom så när den är precis bakom hästarna blir dom skit rädda och kärringen i bilen bara gasar och kör över till andra vägbanan i sista sekund då hon va 10-15 cm ifrån Steffe som gick sist. Och även fast hon ser att hästarna är rädda och skuttade och va ute på vägen så saktar hon inte ner utan börjar nästan bara gasa mer!
Blir så irriterad på sånna människor!!

Har nån av er varit med om nåt sånt med bilister, busschaförrer eller lastbilsförare?

Jag ha massa sånna berättelser då folk som kör ute vid oss ofta inte har nån respekt överhuvud taget... Nu säger jag inte att alla är sånna men många.


Kommentarer
Postat av: Emilia Nordström och Munsboro Betty

Hej, älskar din blogg hur mycket som helst! :)

Var har du gjort din header?

Svara på min blogg: http://emiliahn.blogg.se



Tack!

2012-05-17 @ 20:02:35
URL: http://emiliahn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0