Dagen i stallet

Klev upp halv 8 imorse och klev upp och drack te. Sen gick jag, mamma och Pauliina till stallet och stack ut och red. Vi red 5 km. Jag började med att rida Tura och det gick bra förutom att jag hade svårt att få henne o trava sakta. Efter halva rundan bytte jag och mamma så jag red Brunte istället.WOW! Den hästen kan trava sakta! Ni anar inte hur bra det kändes att rida en häst som vekligen kan trava sakta! Och även om mamma och Pauliina hamnade en bit framför så höll han samma lugna tempo! Hmm funderar på att sno mammas häst nu! Haha. 
 
Efter ridningen så stack mamma och Pauliina ut med shettisarna och Sheeba och jag började mocka alla boxar, sopade stallet, fullde på vatten och gjorde hö påsar. Hästarna stog inne inatt då det har regnat så mycket så vi ville att dom skulle få torka, dom kommer antagligen stå inne inatt igen.
 
Tura på väg till hagen. Hon var lite svettig så hon fick ha täcke en stund
 
Turas box. Brunte hade denna förra vintern:)
 
Rundan vi red idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0