Dagen

 Imorse klev jag upp kl 7 och gick raka vägen till stallet och tog ut hästarna som stått inne inatt pga regnet. Stack sen ut och red på min Tura. Det höll på att regna till och från och min westernsadel kostade mig väldigt mycket så är riktigt rädd om den! Så slängde upp ett schabrak på Tura med en maggjord då mina ridbyxor var nytvättade och stack ut och tog en skrittur då hon gått sen i tisdags. 
När jag kommit en halv km började det självklart att spöregna... så jag vart kall och blöt på en gång.. Och självklart var det massa vattenpölar och lera överallt och Tura hatar det! Sååå vi gick i alla buskar och träd så jag vart ännu blötare. Det är nu man vill ha ridhus! 
 
 
Dagens runda.
 
När jag ridit klart så slängde jag av Tura grejerna och släppte ut henne och gick hem och åt och gick sen ner och gav hästarna lite mat och sen kom Jonas och hans pappa och då var det tyvärr dags för min lilla Titti att vandra vidare av olika skäl. 
Vid kvart i 10 rullade hem till Jonas.
 
Sen dess har vi inte gjort så jätte mycket mer än att vi har varit ute med hunden och var till affärn och handlade lite (Jonas föräldrar är på kryssning så vi är hus o hundvakt) och så skulle jag posta et paket men tydligen så satt det en plåtskiva för så man bara fick in tunna kuvert... Vart lite små grinig och så vandra vi hem. Har även suttit nere i flera timmar och pratat med Jonas bröder och hans ena brors tjej. 
Nu sitter vi här vid varsin dator. Vi får se när det blir dags att nana kudde.
 
 
Fick förresten en ny ridjacka från mountain horse för typ en månad sen som invigdes idag! Är en sån som på bilden förutom att det ser ut som att denna har luva men det har inte min.
 
Kram så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0