Hon hade kunnat träffa mig i huvudet...

Försov mig imorse... Skulle ju ha gått upp vid 8 och gått ner och ridit men av nån anledning så hörde jag inte alarmet! Så vid 9 kom mamma och frågade om inte jag skulle rida, fick då panik men mamma sa att hon och pappa skulle ut och springa stora rundan så då kunde jag följa med barbacka på Tura. 
 
Tura och Sheeba står precis utanför huset så jag gick in i garaget och hämtade Turas grimma och gick till hagen och hämtade henne. Ska bara ta och nämna att våran granne Marika har två hästar på gården som inte går med våra hästar och hon måste ha dom två i separata hagar då hennes ena häst Smulan typ tror hon är hingst? Nej men typ, och henne hästar stog också i hagar vid vårat hus. Men i alla fall. När jag började gå med Tura så började ju alla hästar gnägga (Sheeba och Marikas två hästar) och springa runt. Och den hagen där Smulan går ät delad i två delar så när jag precis kommit förbi den så hoppar Smulan över tråden som delar av hagen (den är inte så jätte hög) och springer sen igenom tråden och fram till Tura. 
Hon börjar nosa på Turas rumpa och Tura brunstar massa och så sparkar hon lite på Smulan o Smulan stegrar sig och så höll dom på så ett tag och mamma och pappa ville ju inte gå o ta tag i Smulan eftersom att Tura sparkade mot henne. Och efter en stund av luktande, sparkande och stegrande så började Smulan sparka mot Tura och så gick Tura framåt och för att jag inte skulle hamna under Tura så hoppade jag åt sidan och då kom Smulan sparkandes.. Jag skrek till och jag tror de var de + kanske att hon såg mig som gjorde att dom slutade sparka men hade hon backat ett steg till och sparkat hade jag fått en hov i huvet.. Jag trodde seriöst för en sekund att jag skulle dö. Jag stog med armarna för huvudet och bara väntade på att känna smällen! Men som tur va kom den aldrig! Men då började Tura springa runt mig och smulan efter Tura och när Smulan var nära på att sparka mig vart mamma så arg att hon inte brydde sig om Tura utan började jaga bort Smulan tills hon och pappa tillslut fick tag på henne och gick och ställde in henne i Marikas stall och jag gick ner till vårat och kollade så att Tura inte hade skadat sig och borstade av henne och så stack vi iväg.
 
Är så sjukt glad över att ingen skadades och att allt gick bra!

Red i bara grimma och grimskaft idag, hon var ömfotad men de gick bra och vi tog 2 galopper och lyckades få henne att trava riktigt sakta!

Kommentarer
Postat av: Ida

SV: ska vi följa varandras bloggar ? :)

Svar: på bloglovin?
Erika

2012-09-01 @ 14:13:08
URL: http://idahockeybolls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0