Westernridning

Jag tänkte skriva lite om mina åsikter om westernridning. Jag själv älskar western! Det är ju ioförsig ganska så uppenbart för dom som kollat in min blogg ett tag. Jag är så sjukt glad över att jag slutade på ridskolan och började rida för Angelika istället! Utan henne skulle jag nog fortfarande rida på ridskola (dock inte DaNora då dom lagt ner verksamheten) och aldrig riktigt fått upp ögonen för western! Jag tycker western är ett mycket trevligare sätt att rida på! 
 
Jag och Lillis
 
Nånting jag dock tycker är synd med westernridningen i Sverige är att det är så få som verkligen kan! Allt för många sätter på hästen en repgrimma eller westernsadel o träns och rider dressyr eller med lite längre tyglar och tror dom gör rätt! Det finns till och med dom dommarna som inte kan och är fellärda! Jag tycker detta är otroligt tråkigt! Jag skulle vilja att fler fick upp ögonen för western och lärde sig att göra rätt från början!
 
Måste säga att innan jag började med western trodde jag att det bara var en enda gren! Men kan ju säga att jag upptäkt hur många grenar det verkligen finns! (kan ta och skriva om några vid något annat tillfälle). Själv är jag för tillfället mest intresserad av reining och trail! Men jag kommer försöka testa på så mycket som möjligt  med Tura och så får vi se vilket som passar oss två bäst. Och jag kan säga med säkerhet att jag aldrig kommer sluta rida western! Även om jag alltid kommer försöka ha hoppning och dressyr vid sidan av! Speciellt om jag ska börja på kvinnersta!
 
Tura
 
Jag älskar verkligen att det finns så många olika typer av grenar! Finns ju allt från grenar där det går fort till där det är ett lugnt tempo till när man är nere på backen! Finns så mycket att välja på! Jag tycker att alla som har möjligheten ska testa på western då det är riktigt roligt!
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Fina hästar :)

Svar: Visst är dom! Eller ja jag får tyvärr säga var till den bruna hästen
Erika

2012-09-29 @ 13:47:20
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0