28 augusti 2013

Idag har varit en bra skoldag! Dagen började med att vi matade skolans åsnor o grisar oså, sen va vi ett tag i reptilrummet efter de hade vi rast o sen fick vi bara sitta o fylla i nå lappar sen vare lunch och efter lunchen så höll vi äntligen på med hästarna!! Vi började i ridstallet där jag och Alva fick skolans största häst Packo som vi skulle tömköra, jag kan ju säga att han var stor! Och hans bakhovar vägde en del! Men i alla fall, de gick jätte bra att tömköra! Jag fick honom att gå jätte fint, för dom hade lagt ut 5 bommar på marken som man skulle gå serpentiner i mellan och dom var väldigt nära varann och jag fick honom att gå där utan att trampa utanför nån bom nån gång! *stolt*. Men de va i alla fall jätte kul! Efter de fick vi gå till travstallet och ta in ponnytravarna och borsta på dom, jag och Alva borstade på en liten shettis som heter Lydig och den shettisen har jag faktiskt kört när jag gick i 5an på fornaboda travbana. Sen fick vi se vår lärare sela en av ponnyerna.

När jag kom hem så var de inte slut på hästeriet! För då stack jag ner till stallet och red mammas fina Brunte! Det gick jätte bra och han kändes skit fin idag.

Imorgon blir också en bra dag. Eller ja först har vi matte, svenska och engelska men sen ska vi få rida och köra! Tagga! Jag hoppas verkligen att jag och Alva får Packo igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0