31 mars 2013

Vet inte vad jag ska göra! Vill verkligen blogga en massa hela tiden o skriva en massa intressanta inlägg men jag orkar inte! Jag orkar knappt med mig själv! Jag är bara stressad o trött hela tiden! Jag har i ett par år haft andningsproblem men dom har varit borta i två månader kanske, men nu har de kommit tillbaka. Emellanåt får jag knappt luft, det är otroligt obehagligt och jobbigt för de bidrar till mindre ork o mer stress och det är nog stressen som från första början orsakar problemet. Jag är glad attjag ens tar mig upp på morgonen o tar mig till skolan o stallet osv. Detta är hemskt! Men nu har jag lov och ska försöka vila upp mig och hoppas på att jag ska få mer ork så att jag kan blogga mer och orka satsa på skolan.
 
I fredags red jag Tura på bana. Tränade först på att skritta o trava över bommar sen när hon blivit något trött tränade jag lite fram och bakdelsvändningar och även lite skänkelvikningar. Hon har blivit så otroligt duktig på de! Hon har haft en del problem hela tiden med att flytta sig men de börjar gå riktigt bra nu! Jag blir så glad!
 
I lördags vilade hon men idag red jag på bana igen! Först jobbade jag bara på att få henne att gå ut i spåret ordentligt och att sänka huvet lite o ställa henne lite inåt. Där lyssnade hon otroligt bra! Jag blir så glad när de går så bra! Sen jobbade jag lite med samma sak i trav. Efter de tog vi lite travbommar och jag hoppade även några hopp. Har hoppat henne en gång tidigare o de var i sommras. Denna gången gick det mycket bättre och hon tvekade inte en enda gång! Dock hoppade vi bara ca 30cm men vill inte hoppa högre höjder utan vill bara att de ska bli rätt från början. Denna gång var hon även mer possitiv o framåt. Så härligt när allt går så bra! Sen hade vi ju så otroligt härligt väder också!
 
Bild på Tura idag! När jag ska jobba på banan o speciellt om jag ska rida över bommar oså så flätar jag ibland hennes man så att den inte ska vara i vägen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0