Dagens pass

Idag kom alla hästar ut samtidigt! Vi var alltså många idag! Wilma red Laijos, Mia red Tura, Jonathan red Nikko, Lovisa red Brunte, Felicia och Jasmina turades om med Sheeba och Trissan och Sofia red Betty! 
 
Så Pauliina tog och hade tog hand om Sheeba och shettisarna, mamma tog hand om Brunte och Laijos och jag tog Tura och Nikko. Jag vet inte riktigt vad do andra gjorde, men Jonathan och Mia fick ställa hästarna lite innåt och lite framdelsvändningar. Sen fick dom trava och galoppera lite. Mia fick mest bara sitta och bara försöka hitta sitsen och känna sig bekväm i galoppen medans Jonathan fick träna lite galoppskänkel och få Nikko att ta rätt galopp. Jag hoppade också upp på Tura och gjorde några galoppfattningar. Men jag skulle säga att alla var duktiga och att alla borde vara nöjda med dagens pass!
 
Alla på sina hästar för idag! Förutom att Pauliina sitter på Laijos då Wilma fick springa
hem för att hinna med tåget.
 
Jag och Tura! Min sits är hemsk! Brukar dels inte rida i engelsk sadel och så hade 
jag mycket kortare stigläder än vad jag brukar då jag inte orkade ändra dom eftersom
att Mia snart skulle upp på henne igen.

 

Kommentarer
Postat av: Mysan Carlsson

Ska du tävla något i år? :)

2013-03-24 @ 16:15:49
URL: http://mysancarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0