6 maj 2013

Hej hej! Hade sovmorgon idag då första lektionen var inställd så jag sov ända till 08:25 och bussen gick 09:20. Var rätt skönt faktiskt! Resten av skoldagen var som vanligt. När jag kom hem åt jag lite och började titta på the hot chick men efter en stund ringde mamma och sa att vi skulle ner till stallet och mocka. Skoja! Ingen mockning för oss inte! Är typ överlycklig! Men i alla fall, vi skulle ner och inviga ridbanan! Mamma och pappa gjorde nämligen klart den igår. Halva har ju varit klar sen i höstas med andra halvan vart klar igår! Fatta lyckan! Så jag, mamma och Sofia red Tura, Brunte och Trissan på banan! Alla var dom lite trötta eftersom att dom vaktar rätt mycket första natten. Men Tura gick rätt bra ändå! Hon var riktigt dukitg på enhandsfattning som jag tränade på en liten stund! Jag hjälpte Sofia lite från backen och när jag gjorde de så ställde jag Tura 2m bort och bad henne stå där och där stod hon! Hon funderade på att ta ett steg en gång men då sa jag bara "stå still" och då gjorde hon det! Efter det gav vi alla hästar kraftfoder och jag fyllde vatten till hästarna.
Imorgon är det nationella prov i matte som gäller! Sista ämnet! Och det är väll det jobbigaste efter muntligt i engelska. Men lycka till alla 9:or som skriver prov imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0