Vad gör jag uppe just nu? Måste sova!

Hej hej! Hoppas ni hade trevligt igår! Jag hade jätte trevligt! Var med Jonas, Micke och Sofie till mestadels. Hade en riktigt trevlig kväll!
 
Idag åkte vi in och åt frukost på subway. Riktigt mumsigt! Vid 12 så stack vi och hälsade på vår lilla Ice! Oj vad valparna växer! Det är stor skillnad i både storlek och beteende sen vi träffade valparna för första gången! Åh, kan ni fatta, typ bara 2 veckor kvar tills vi får hämta hem vår lilla bäbis! 
När jag kom hem satte jag mig och pluggade lite, har musik prov på fredag! VId 4 stack jag ner till stallet och kom hem 4 timmar senare! Började med att mocka, mockade 3 boxar idag istället för 1 som jag brukar. Sen stack jag och Pauliina ut i skogen på Tura och Brunte. Med dom tog vi det lite lugnare då Brunte ska gå imorgon igen och inte får gå för hårt 2 dagar på rad. 
Tura var dock väldigt pigg och ville bara springa! Men när vi travade på ett ställe så tvärnitade Tura, hon vart rädd men lugnade sig på en gång, jag försökte i alla fall se vad hon vart rädd för och såg något röra sig i skoge. Min första tanke var att någon var ute och gick, sen dök en stor brun varelse upp och min andra tanke var: vem srider där?! och tillslut såg jag att det var en älg! kanske 40 m framför oss gick en älg över vägen. Jag var lite chokad faktistk. Men jag smackade på Tura och hon lunka framåt som vanligt, men vi var ändå typ framme där vi skulle vända och Brunte var inte alls lika lugn som Tura så vi vände. 
Efter det tog vi Nikko och Sheeba. Nikko var pigg men Sheeba var inte riktigt lika pigg, tror hon har haft ont i magen idag så det kan vara förklaringen. Men det gick bra i alla fall! Sist men inte minst så tog jag Laijos och Palle tog Trissan med Betty som hand häst. Jag skrittade bara runt men Laijos då hon fått en sträckning och måste ta det lite lugnare igen. Vi skrittade i ca 20-25 min och efter det hoppade jag av och flyttade hennes fram och bakdel från backen. 

Nu är det ju lagligt att ha hästarna ute dygnet runt! Någon som släppt ut sina hästar än? Vi väntar tills det blir varmare på nätterna, Laijos skulle bli så dålig annars!
Men nu skall jag sova! Måste till skolan imorgon! Här får ni lite insta bilder! Bilder från igår kommer imorgon!
 
Någon som testat dom nya Loka smakerna? Jag har testat chokolate shake och 
lemon pie, jag älskar båda! Har bara strawberry ice cream kvar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0