Tura är sjuk..

Ja, min häst som aldrig blir sjuk är sjuk! Igår efter ett hårt ridpass med mamma o Marika så skrittade vi alla till en hage och lät hästarna tugga på det gröna gräset en stund, då upptäckte vi de! Tura tog någon tugga sen stod hon bara där o ville inte äta! Det är verkligen inte likt mitt lilla matvrak. Så vi skrittade hem o tempade henne.. 41.2.. Slag i ansiktet. Hon hade ju varit sig själv när vi red, varför kunde hon inte protestera istället? Visa att hon inte mår bra?! Så skuldkänslor och ångest sitter fortfarande kvar och gnager för att jag utsatte henne för det där passet. Men i alla fall så gick jag till hagen några timmar senare och tempade och då hade hon 39.6. Sen åkte jag till Jonas efter många om o men då vi planerat det ett tag. Fick sen höra att hon hade 40.6 igår kväll och imorse så hade hon inte ätit sin mat o hade 39.8.. Så jag ska hem o ta hand om min sjukling. Veterinären kommer idag och kollar på Tess för att undersöka fölet i magen. Så ska prata med henne då! Vi får hoppas att det inte är något smittsamt så att inte Tess blir smittad för hon får inte bli sjuk! Vi får se vad veterinären säger! 
Så detta är anledningen till min frånvaro på bloggen!

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0