Varför just Jack Russell Terrier?

Fick som förslag att jag skulle skriva om varför jag har just den hundrasen jag har och tänkte ta och berätta om varför jag just har en russell!
 
Att det vart en russell från början var väll inget som var så jätte planerat! Jag hade nyligen flyttat ihop med Jonas och vi (läs mest jag) ville skaffa en hund! Jag var mer inne på stor hund, typ en golden, schäfer eller labbe. Jonas däremot ville ha en liten hund! Helst av allt en Tysk Jakt Terrier eller en Jack Russell Terrier. Jag som inte är helt omöjlig att resonera med och även kunde tänka mig en lite mindre hund gick med på det och sa att jag helst ville ha en russell av dom 2 raserna! Så jag började leta, leta och leta lite till! Jag såg många annonser, men vi var 2 fattiga studenter som precis flyttat hemmifrån! En dag föll jag över en annons med 4 små underbara jack russell valpar i Lindesberg varav 3 var till salu och en ville dom lämna ut på foder, så jag mailade och innan vi ens varit och tittat vart jag lovad den underbara lilla valpen! Jag vart ju helt kär! Sen när lilla Ice var 8 veckor gammal var vi och hämtade henne. Sen köpte jag ju ut henne vid jul men det är en annan historia! 
 
Nu, av vilken anledning vill jag fortsätta med denna ras då? Jo, dels så är det en så bra storlek! Jag kan ha med henne lite överallt utan problem och hon är ändå inte för liten. Denna ras har ett så härligt temprament och sätt! Dom är otroligt snälla men samtidigt är dom lite bitchiga och kaxiga! Jag träffar ju inte bara Ice utan Evas och Ellinors underbara hundar och även andra ute på utställningar och så.. Men jag är helt kär i denna rasen! Jag verkligen älskar denna ras!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ida foto. ♛

så söta!

2014-04-04 @ 21:57:50
URL: http://prinsesc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0