Äntligen är det fredag!

Jag hatar verkligen detta! Skulle ju egentligen ha åkt till Vrigstad med Ellinor och Eva igår och varit där tills på lördag. Eftersom att jag i måndags ställde in mig på att torsdag blir fredag eftersom att det då inte skulle bli nån skola för min del idag och då kändes de som att de var fredag igår. Alla vet ju då hur frustrerande de är att gå upp och gå till skolan när man tror de är lördag. Med denna hemska förkylning kan jag ju säga att jag önskar de vore lördag... Usch blir galen på att näsan rinner konstant och att man låter som att man hade en klänypa på näsan. Idag känns i alla fall halsen bättre vilket är rätt så skönt. 
Men nu ska vi vara positiva! Har bara två lektioner idag och med tre timmar emellan dessa två. Så jag slutar kl fem idag och då ska jag äta på donken med Simon. Sen blir det att åka hem och fira min kusin som fyllde 13 i veckan. Vi får se om jag orkar/hinner rida idag annars får hästaputtarna vila idag. Anna red Tura igår så jag red bara Delilah. Hon känns så fin och jag kommer komma långt med denna häst, de vet jag! Vi passar så otroligt bra ihop känner jag och hon är precis de jag letat efter. För några månader sen trodde jag verkligen inte att jag skulle stå med två egna hästar nu, har hela tiden haft planer på att skaffa en till häst efter gymnasiet. Men ännu mindre så trodde jag att jag skulle ha min drömhäst nu, jag har de bästa av båda. Jag har Tura som är väldigt lugn och stabil, en biffig extremt vacker nordsvensk och Delilah som är nätt och väldigt snabb och smidig, det är verkligen helan och halvan, natt och dag. Jag älskar mina travare, de gör jag! Jag är född till att rida travare och de är de jag brinner för!
 
 
Mina vackra flickor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0