Släpper en bomb och sen dör jag?

Hej! Känner lite att jag släppte en bomb o skrev att jag hämtat en ny häst och sen dör jag bara, är helt tyst i flera dagar! Inte riktigt snällt kanske? Tänkte berätta lite om Delilah och min plan med henne.
Delilah är ett 5 årigt varmblodssto. Jag hämtade henne från uppfödaren men hon har haft henne utlånad två gånger. Hon är lite för liten och räcker inte riktigt till som travhäst. Hon är helt underbar! Jag ville så gärna ha en Lillis till, ville ha en häst som är så lik Lillis som möjligt och det kan jag säga att jag fick! Hon är väldigt känslig och det vill jag verkligen ha! Hon är väldigt pigg och framåt, finns mycket go i den hästen. När jag satte mig på henne var det som att sätta sig på en 5 årig Lillis igen. Hon är så lik Prinsessan på så många vis så det är skrämmade, även formen på hennes huvud påminner mycket om Prinsessan och hennes ögon... Hon har ögon som liknar min Prinsessas ögon, dom har så lika ögon och uttryck i blicken! Jag trodde aldrig att jag skulle få se Lillsi blick igen, men de har jag nu. När jag stod henne i stallet och såg henne i ögonen höll jag på att bryta ihop.
 
 
Hur har de gått med henne nu då? Jo i måndags tog jag bara in och borstade på henne en stund, i tisdags körde jag NH i 20-30 min med henne och det gick jätte bra, hon lyssnar väldigt bra! Igår tog jag då första ridturen hemma. Jag red på en åker med mamma o Ella och Sofia o Sheeba. Hon var pigg! Jag fick jobba en del med henne då hon gärna ville springa på men hon lyssnade ändå väldigt bra,dock vart de 2 typ kosparkar när vi travade upp för en backe och när jag försökte få henne att stå still så vart hon väldigt frustrerad och vid ett tillfälle reste hon sig lite men jag tog ner henne på en gång så hon hann inte komma upp speciellt mycket. Nu är detta en häst som sldrig varit dum och det tror jag på, man får tänka på att hon är på ett nytt ställe med nya hästar och har kanske inte ridits så mycket på öppna fält och vilken häst blir inte pigg när den kommer ut på en stbbåker? Så detta kommer bli bra! Är helt kär i henne! Lillis hette ju Prinsessan! Jag sa alltid Prinsessan när jag pratade om henne och har inte kunnat säga de till nåt djur sen jag tog bort henne! De var ju hennes smeknamn, i tisdags skrev jag min Prinsessa för första gången om nån annan häst än Lillis! De har inte hänt, har inte ens kunnat kalla Tura för de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0