23 december 2013

Hej på er! 
 
Igår vart det longering av Lalle. Hon skötte sig riktigt fint. Märks att hon lugnat ner sig, på den fronten i alla fall.
 
Idag hade jag och Angelika en ridtur inplanerad. Eftersom att jag inte ridit Lalle än utan bara longerat henne så visste jag att hon skulle vara explosiv idag. Så jag valde att longera henne en kort stund inna jag släppte ut henne imorse. Ridturen gick bra. Hon var jätte pigg men skötte sig väldigt bra ändå. Förutom när vi nästan var hemma, då såg hon en liten gren på backen och sen tror jag den rörde vid henne för hon for rätt upp i luften. Hamnade på halsen och när jag satt där så började hon dra iväg i galopp. Men efter några steg fick jag stop på henne och kunde sätta mig tillrätta. Haha det ver nära ögat men det gick bra. 
 
Bild från gårdagens promenad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0