Det tar sig

För inte ens en vecka sen kändes det hopplöst! Jag satt och nästan grät, jag kände mig värdelös. Lalle är ingen lätt häst, hon har en hel del åsikter och säger till när hon inte vill. Jag var nära på att ge upp! Sen kom Jesper, konstaterade problemen och gav mig lösningen. 
 
Jag red henne på bana med instruktionerna Jesper gett mig i fredags, igår red jag ut och idag fortsatte vi följa Jespers instruktioner. Redan idag hade vi gjort enorma framsteg! I fredags höll hon på och bråkade en hel del och när hon äntligen tonat ner sina åsikter och sammarbetade var hon dyngsur av svett. Idag var hon mycket finare från början och det tog inte lång tid alls innan hon började gå i den form jag ville ha henne och vågade lägga sig på bettet. Så otroligt hur stor skillnad det var! Ett stort kliv i rätt riktning. Nu är motivationen och självförtroendet tillbaka!
 
Detta visar bara på hur otroligt viktigt det är att få någon annans ögon. Hur otroligt viktigt det är att ta hjälp av någon annan för att lyckas. Hade även Jesper i luren när jag red idag så när frågor och funderingar dök upp så kunde jag ställa dom och få svar direkt, otroligt skönt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0