Longering

Vart longering för Lalle idag, funderade en stund på om jag skulle hoppa upp men valde att longera henne och det var nog klokt gjort. I början var hon väldigt stressad och bara flängde iväg och titta åt alla håll. 
 
För att lugna henne började vi med skritt på en väldigt liten volt och ökade den sedan lite och satte igång henne i trav och gjorde en del avsaktingar. Efter en stund så lugnade hon sig och jag kunde sakta men säkert länga ut linan. Lalle är en speciell häst som man helt enkelt inte alltid kan säga att idag ska vi träna på det här! Om hennes sinnesstämning säger något annat så får man lyssna på den och jobba utifrån de. Om jag hade valt att sätta mig på henne hade jag förmodligen hoppat av och kopplat på linan ändå, hon hade den typen av sinnesstämning idag. 
 
Haha dessa bilder kom upp på facebook idag. 2 år sen jag var på trimmkurs med en Ice på 8 månader. Haha bilderna på trimmbordet, så typiskt Ice, hon hatar att stå där och att hon är missnöjd går inte att missa!

Va liten hon var!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0