Lördag

Snö och isgata... Ridbanan som varit rätt så blöt var frusen.. Så Lalle som fått en mini vila på 3 dagar skulle ridas men inte där då! Vart ute på en åker.. Hon var hysterisk... Hon lyssna inte på handen, hon lyssna inte på sporren. När hon började bara kasta sig, sparka o studsa ut på dom hala vägarna kände jag att det inte är värt risken att sitta på henne idag, så när jag fått henne att lugna sig lite hoppade jag av och hämtade longerlina, så hon fick springa av sig lite ordentligt! Vissa dagar får hon hålla på och så traglar jag mig igenom de, men eftersom att det är halt så ville jag inte ta risken att vi halkar omkull. Ibland får man vara lite förnuftig och tänka på sin egen säkerhet. 

Har inte bestämt mig för om jag ska rida henne på bana imorgon om det ens går eller om jag ska rida ut med Marika. Men ska försöka kolla om det går att rida på banan då jag verkligen behöver diskutera med damen! 

Frusen nyponbuske utanför stallet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0