NötaNötaNöta

Ledig idag! Eller har utvecklingssamtal mellan 16:30-17:00. 
 
Idag hoppade Jesper upp på Lalle. Han skulle ha gjort det igår men det vart så sent så jag tog henne igår. Jag har hela tiden sagt att hon är en rätt svår och väldigt speciell häst, Jesper som är van vid väldigt svåra hästar har sagt jaja och vinkat bort det. När han satte sig på Lalle så höjde han på ögonbrynen och vart förvånad, hon var bra mycket jobbigare än vad han väntat sig! 
 
Hon är ingen lätt häst! När hon inte vill kastar hon upp huvet, försöker gapa och bara kastar sig avigt. Det är ett under att jag suttit kvar på henne. 
 
Men det var kul och få Jespers utlåtande på henne. Nu är det bara nöta grunder som gäller! Jesper kommer fortsätta att rida henne lite nu och då och kommer förhoppningsvis starta henne i februari. Det var även kul att se någon annan rida henne! Jag tycker att det är väldigt nyttigt att se andra rida henne så man ser hur det ser ut. 
 
Sen brunstar hon just nu och jag tror och hoppas att det är anledningen till att hon är extra jobbig just nu.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0