Ruta 1

Åhh jag vill inte. Har ingen sadel till Lalle så måste rida barbacka om jag ska rida, kan inte rida henne barbacka då hon bråkar och jag inte kan sätta henne på plats utan sadel... 

Så här ligger det till. Lalle kastar med huvudet och försöker slita åt sig bettet (hon gör likadant på lång tygel, testar gränserna på hur mycket hon kan få) när jag då håller handen still och inte ger henne bettet så blir hon förbannad på mig. När jag red henne ute på åkern häromdagen drog hon ju bara ut på vägen som var hal och nu har jag ingen sadel och då kan hon få av mig... Så behöver en sadel och en användbar ridbana, för tillfället har jag inget av de...

Lär hon sig att få av mig kommer hon kasta av mig så fort det blir jobbigt, hon är den typen av häst. Så nu går tankarna, bara longera, tömköra, jobba henne från backen och skritta ut med sällskap tills vi fått tag i en sadel. Detta för min egen säkerhet och för att inte orsaka problem som blir otroligt jobbiga att bli av med sen. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0