Bakslag

Hej!
Nu har jag varit lite tyst sen i tisdags, men fick ett rejält bakslag och verkligheten kom och drog ner mig på jorden igen! Så tappade all motivation och visste inte heller riktigt vad jag skulle skriva...
 
Men just nu ska Lalle inte ridas, hon ska bara promeneras och longeras. Så igår var vi på promenad i det otroligt fina höstvädret! 
Var inte i skolan igår, vi hade en sån där dag när man får gå på vilka ämnen man vill för att komma ikapp. Gjorde bedömningen att den tiden användes bättre hemma med de som måste hinnas med hemma innan helgen. 
 
Började dagen med en tidtur på Tura. Frågade Pauliina om jag inte kunde få låna henne då jag inte ridit henne sen i våras! En barbackatur på mitt svarta mumintroll var välbehövligt kan jag säga. Efter de tog jag Ice och Lalle på en promenad. Sen skulle det fyllas på med mer strö i boxen och en vägg i stallet skulle målas. 
 
Kom hem vid 14 tiden och då vart det plugg en stund och gjorde rent hos sköldpaddan. Sen in mot Linde för att handla och hämta ut några paket. Hem, dö i soffan lite, plugga och äta mat! Det var min dag. 
 
Imorse var jag ner till stallet och longerade Lalle ute på åkern. Inget avancerat, bara lite i alla gångårter så att hon får röra lite på sig så hon inte står o blir stel. Hon har så mycket enegri min älskade. Tittade på henne i det fina morgonljuset och frosten som glittrade i solljuset... Åh jag vart nästan tårögd, hon är så vacker! Min älskling.. Nu ska vi göra det bästa av situationen och mysa lite den närmsta tiden, komma varann lite närmre och så hoppas jag att jag snart sitter uppe på ryggen igen! 
 
Så tråkigt att man inte kan fånga de fina ljuset på bild med telefon!  Där har ni även
ett av mina nya täcken! Köpte de på Stall Ohlén när dom sålde ut allt!
 
Imorgon har jag ju lite bråttom men är det fint väder så ska jag försöka ta mig ut i det vackra morgonljuset och fota till designen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0